امام جمعه يزد:

ترور اساتيد نمي‌تواند از پيشرفت هسته‌اي ايران جلوگيري كند


خبرگزاري فارس: نماينده ولي‌فقيه در استان يزد با اشاره به اقدامات پليد دشمنان در ترور اساتيد ارزشمند هسته‌اي ايران گفت: دشمن بداند و آگاه باشد كه ترور اساتيد نمي‌تواند از پيشرفت هسته‌اي ايران جلوگيري كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، حجت‌الاسلام محمدعلي صدوقي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه با اشاره به حوادث تروريستي اخير اظهار داشت: اين اقدامات نشانگر پليدي طينت دشمنان است و همگان آگاهند كه دشمن پليد ما براي ضربه زدن به انقلاب و اسلام از هيچ اقدامي دريغ نمي‌كند.
وي يادآور شد: دشمنان در طول سه دهه گذشته تلاش كردند تا ضربه‌هاي بسياري به كشور و نظام ما وارد كنند اما به خاطر حضور مردم در صحنه و پشتيباني آنها از نظام و رهبري آگاه و هوشيار، همواره با شكست مواجه شده‌اند.
صدوقي خاطرنشان كرد: دشمن گمان مي‌كند مي‌تواند با ترور استادان هسته‌اي ايران از پيشرفت هسته‌اي ما جلوگيري كند در حالي‌كه اين كشور و نظام اسلامي است و اسلام نيز بر مورد علم و فراگيري علم تاكيد بسيار داشته است.
وي تاكيد كرد: بايد در دانشگاه‌هاي كشور توليد علم شود تا دشمن نتواند به پيشرفت‌هاي كشور به ويژه در بحث هسته‌اي لطمه‌اي وارد كند.
صدوقي با محكوم كردن اين اقدامات وقيحانه دشمن بر هوشياري مردم به ويژه قشر دانشجو تاكيد كرد.
صدوقي همچنين با بيان اينكه ترورهاي دشمن كور است، از نيروهاي امنيتي خواست؛ بيشتر دقت كنند تا اين ترورها در كشور به وقوع نپيوندد.
خطيب جمعه يزد همچنين با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز دانشجو، 16 آذر و ياد شهداي دانشجو را گرامي داشت و اظهار اميدواري كرد: دانشجويان با شناخت بيشتر نسبت به نظام اسلامي در راستاي پيشرفت بيشتر كشور گام بردارند.
صدوقي در بخش ديگري از خطبه‌‌هاي اين هفته نمازجمعه با اشاره به 12 آذرماه، سالروز تصويب قانون اساسي جمهوري اسلامي اظهار داشت: قانون اساسي ملاك عمل براي همه افراد جامعه است و همگان موظفند به جايگاه قانون توجه ويژه داشته باشند.
خطيب جمعه يزد تاكيد كرد: در اين راستا به ويژه مجلس نيز بايد توجه داشته باشد كه قوانين وضع شده از سوي او بر خلاف شرع و اصول قانون اساسي نباشد كه البته تشخيص اين امر با شوراي نگهبان است.
وي با بيان اينكه مجلس در راس همه امور است، عنوان كرد: جايگاه مجلس، جايگاهي بس رفيع است و نمايندگان مجلس نيز بايد در صدد حفظ و ارتقاي اين جايگاه برآيند.
صدوقي ياد و خاطره شهيد مدرس را گرامي داشت و با اشاره به رشادت‌هاي شهيد مدرس يادآور شد: مدرس شجاعانه براي نظارت بر قانون به مجلس رفت و در برابر رضاخان براي پاسداري از قانون اساسي كه برگرفته از احكام شرع بود ايستادگي كرد و سرانجام نيز در همين راه به شهادت رسيد.
وي همچنين روز جهاني معلولان را نيز گرامي داشت و با بيان اينكه بسياري از معلوليت‌ها با پيشرفت علم قابل پيشگيري است، بيان داشت: والدين به انجام آزمايشات ژنتيك اهتمام كنند و متوليان نيز آزمايشات رايگان براي خانواده‌هاي ضعيف در نظر بگيرند تا شاهد كاهش روزافزون جمعيت معلولان در جامعه باشيم.
صدوقي همچنين خواستار مناسب‌سازي فضاهاي شهري و اداري براي رفت و آمد معلولان شد.

*امر به معروف برقراري حدود الهي است
صدوقي با اشاره به آيات قرآن كريم در مورد امر به معروف و نهي از منكر و جايگاه اين مهم در دين مبين اسلام، امر به معروف را برقراري حدود الهي دانست.
وي اظهار داشت: مسلمان واقعي نه تنها بايد در راستاي امر به معروف و نهي از منكر نفس خود بكوشد، بلكه بايد از بي‌تفاوتي نسبت به جامعه نيز خودداري كند و در اين زمينه مسئوليت‌پذيري و ولايت‌پذيري داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: بي‌توجهي به امر به معروف و نهي از منكر، فرد مسلمان را در زمره كفار قرار مي‌دهد.
صدوقي با برشمردن شرايط آمر به معروف و ناهي از منكر عنوان كرد: شخص امر يا نهي‌كننده بايد به ديدگاه‌هاي اسلام در مورد مسائل مختلف آشنايي داشته باشد و احتمال بدهد كه امر يا نهي او اثرگذار باشد.
وي تاكيد كرد: امر به معروف و نهي از منكر مراتبي دارد كه شخص آمر يا ناهي بايد نسبت به آن آگاهي داشته باشد تا عمل او منجر به مفسده اي اعم از جاني، مالي و ... نشود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا